diumenge, 31 de març del 2013

Travessa Olot, El Coral

Olot, La Menera, M.D. del Coral.

Vista de St. Martí de Talaixà, amb la cresta del Ferran de fons.

Amb aquesta ruta volem travessar tota l'Alta Garrotxa i arribar al Vallespir, al Santuari del Coral. Tenim por de pluja i hem llogat un tal I P. per fer de cotxe escombra per si de cas.

Sortim doncs d'Olot passat per La Canya i Castellfollit per fer la pista de l'Espigoler i Planseslloses i arribar a Sadernes a on haurem de travessar la riera de St. Aniol per enfilar-nos per la pista de la Quera. Hi ha que aprofiten per rentar-se els peus.

Riera de St. Aniol.
Després de uns Km. de pujada arribem a la Quera i sense mandra fins St. Martí de Talaixà, a on trobem uns senyors que tenen un petit problema amb una ampolla de conyac, que solucionen buidant l'ampolla....
Nosaltres seguim el nostre camí fins la Collada de la Mansó, el Coll de la Balmeta, i direcció a les Baumes d'Ujà.
St. Martí de Talaixà.
Baumes d' Ujà

Seguim travessant per sota el St.Marc, el Pic de les Bruixes i els Rasos de Monars fent els Collet de la Maçana i el Coll de les Falgueres, a on entrem en territori Francés. Continuem direcció Nord passant per Sta. Cristina i arribar a la Menera, a on només ens restarà remuntar fisn el nostre destí , Notre Dame du Coral.

Sta. Cristina. Vallespir.
N.D. El Coral. Vallespir

Llocs d'interés:

St. Martí de Talaixà
Baumes d'Ujà
Sta. Cristina

48,6Km - 1891mts. acumulats. IBP 167

1. Hola, m'agradaria saber si el corriol que vareu fer que anaba a sortir al Coll de les Falgueres es ciclable el revés, es a dir del Coll de les Falgueres passant per el collet de les Maçanes i fins a Camp de Roc on agafaria la pista per anar a Ribelles.

Gracies.

2. Hauràs de posar el peu a terra, però hi ha trams cicables. Hi ha moltes arrels que dificulten el pas. En resum que si et serveix per tancar una ruta perfecte, per anar-hi per que si, no.

3. Gracies Joan, tinc dubtes si anar-hi o no, ja que vindria en mi la meva dona i ella te un nivell més baix que el meu en el tema de corriols encara que no li far res carregar la bici a coll. Si mires les meves rutes a Wikiloc amb el nom de "Boscbosc" veuras per on ha passat ella i potser tindries una idea de si es aconsellable portar-la a fer aquest corriol.

Gracies, Xevi d'Olot.

1. T'ha d'estimar la teva dona per seguir-te per aquests mons.
      Que has pensat de fer en aquesta sortida?

2. Hola Xevi. He vist les teves rutes del wikiloc i crec que aquest tram del Coll de les Falgueres fins el Camp de Roc no ha re representar cap problema, com diu en joan salvador trobaràs algun arbre caigut, algunes arrels entravessades, crec que fent algun tros a peu no has de tenir cap problema....si vas a provar-ho ja comentaràs com ha anat...salut

4. Pdta. Et felicito per les fantàstiques fotos que tens a wikiloc, boscbosc, són molt bones.

5. Hola joan's, gracies per les respostes; la mostra intenció es sortir de Rocabruna agafar la pista del Comanegre i a l'oratori anar cap al coll de Malrem (han fet un tram de pista nova), per pujar al coll de Malrem a peu i despres a la dreta un petit tram de corriol fins a sortir a un pista per desenboscar francesa, baixar quasi a la Manera, pujar a sta Cristina i coll de les Falgueres, fer el corriol fins a camp de Roc, pista cap a ribelles i la la Muga, passar a frança cap a Vilaroja i pujar al golf, anar al naixament de la Muga, corriol fins al pla del castell i baixar a la Manera, despres cap el coral i pujar al coll de Vernadell i baixar a Rocabruna.
    Si puc ho faré aquesta primavera, de moment es una ruta pendent.
    A l'ho millor ho feu vosaltres primer que jo, si es així comenteu com hos ha anat.